The new edition of this textbook provides a comprehensive and uptodate introduction to media linguistics. It presents basic terms in communication theory and describes the major linguistic phenomena in today's German-language mass media (press, radio, TV, and the new media), including recent examples.
Autorentext
Harald Burger, Universität Zürich, Schweiz; Martin Luginbühl, Université de Neuchâtel, Schweiz.
Klappentext
The new edition of this textbook provides a comprehensive and up-to-date introduction to media linguistics. It presents basic terms in communication theory and describes the major linguistic phenomena in today's German-language mass media (press, radio, TV, and the "new media"), including recent examples.
Titel
Mediensprache
Untertitel
Eine Einführung in Sprache und Kommunikationsformen der Massenmedien
EAN
9783110285925
ISBN
978-3-11-028592-5
Format
E-Book (pdf)
Hersteller
Herausgeber
Veröffentlichung
22.08.2014
Digitaler Kopierschutz
Wasserzeichen
Anzahl Seiten
532
Jahr
2014
Untertitel
Deutsch
Auflage
4., überarb. und erw. Aufl.
Lesemotiv
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