Martina Kumlehn undertakes the first study of the chequered history of the reception accorded to St John's Gospel in 20th century conceptions of religious education; in five individual studies she describes an arc from liberal religious education to symbol didactics. The sixth study proposes its own approach to bible didactics which engages with Paul Ricoeur's narrative theory to take up the particular narratology of St John's Gospel and reflect on it didactically. Placed within the area of conflict between phenomenology and semiotics, St John's Gospel is presented as a school of perception and a catalyst for pluralist readings.
Autorentext
Martina Kumlehn, Universität Rostock.
Titel
Geöffnete Augen - gedeutete Zeichen
Untertitel
Historisch-systematische und erzähltheoretisch-hermeneutische Studien zur Rezeption und Didaktik des Johannesevangeliums in der modernen Religionspädagogik
Autor
EAN
9783110900071
ISBN
978-3-11-090007-1
Format
PDF
Hersteller
Herausgeber
Genre
Veröffentlichung
13.02.2012
Digitaler Kopierschutz
Wasserzeichen
Dateigrösse
1.53 MB
Anzahl Seiten
419
Jahr
2007
Untertitel
Deutsch
Lesemotiv
Unerwartete Verzögerung
Ups, ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.