Classroom communication has long been a favourite topic in pragmalinguistics. With its transcript-based analysis of authentic communication, it opens new avenues for exploring classroom realities, which are also of interest for pedagogical and didactic disciplines. The book begins with an outline of (Anglo-American-style) discourse analysis, conversation analysis, and functional pragmatics, following this with an analysis of communicative approaches, e.g. elicitive teaching or group work. Next comes an analysis of activities on the organizing side of teaching, such as phasing and disciplining. The book closes with a proposal for didactic maxims.
Autorentext
Michael Becker-Mrotzek, Universität Köln; Rüdiger Vogt, Pädagogische Hochschule Ludwigsburg.
Titel
Unterrichtskommunikation
Untertitel
Linguistische Analysemethoden und Forschungsergebnisse
EAN
9783110231724
ISBN
978-3-11-023172-4
Format
E-Book (pdf)
Hersteller
Herausgeber
Veröffentlichung
22.12.2009
Digitaler Kopierschutz
Wasserzeichen
Anzahl Seiten
214
Jahr
2009
Untertitel
Deutsch
Auflage
2. bearb. und aktual. Aufl.
Lesemotiv
Unerwartete Verzögerung
Ups, ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.