This volume offers an introduction to the study of religion from the perspective of communication theory. It focuses on visual media and their role in the formation and tradition of religious symbol systems and integrates important research positions from visual and religious studies.
Autorentext
N. Fritz, A. Höpflinger und D. Pezzoli-Olgiati, LMU München, S. Knauss, Villanova University, M.Mäder, Universitäten Basel und Zürich.
Autorentext
N. Fritz, A. Höpflinger und D. Pezzoli-Olgiati, LMU München, S. Knauss, Villanova University, M.Mäder, Universitäten Basel und Zürich.
Titel
Sichtbare Religion
Untertitel
Eine Einführung in die Religionswissenschaft
Autor
EAN
9783110537383
ISBN
978-3-11-053738-3
Format
E-Book (epub)
Hersteller
Herausgeber
Genre
Veröffentlichung
21.08.2018
Digitaler Kopierschutz
Wasserzeichen
Anzahl Seiten
261
Jahr
2018
Untertitel
Deutsch
Lesemotiv
Laden...
Unerwartete Verzögerung
Ups, ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.