The subject of this volume is 'discussion culture' in German lessons at school. Studies of teaching scenarios undertaken from the perspectives of conversation analysis and didactics show how students conduct discussions with their peers or with the teacher, more specifically, how they introduce, develop, and conclude exchange sequences of an adversative, convergent, or divergent nature. The result is an empirically based stocktaking of discussion processes in the institutional context. As such it is eminently well suited as a basis for didactic reflection on the potentialities and limitations of this form of teaching.
Titel
Im Deutschunterricht diskutieren
Untertitel
Zur Linguistik und Didaktik einer kommunikativen Praktik
Autor
EAN
9783110940794
ISBN
978-3-11-094079-4
Format
E-Book (pdf)
Hersteller
Herausgeber
Veröffentlichung
25.10.2012
Digitaler Kopierschutz
Wasserzeichen
Anzahl Seiten
342
Jahr
2012
Untertitel
Deutsch
Auflage
Reprint 2012
Lesemotiv
Unerwartete Verzögerung
Ups, ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.