An increasing number of multilingual students, often with a migration background, are attending elementary schools in Germany these days. Also on the rise is the number of schools offering a bilingual program, where content subjects such as science and mathematics are taught in a foreign language. This book explores minority and majority language students' German and English reading and writing skills in elementary schools which offer either regular English-as-subject lessons or bilingual programs with varying degrees of English intensity. The focus is on effects of foreign language input intensity with respect to students' language background, gender, cognitive abilities, and socio-economic background. This book also provides recommendations for English reading and writing activities in the elementary school classroom.
Dr. habil. Anja K. Steinlen ist wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Fremdsprachendidaktik an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Autorentext
Dr. habil. Anja K. Steinlen ist wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Fremdsprachendidaktik an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Autorentext
Dr. habil. Anja K. Steinlen ist wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Fremdsprachendidaktik an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Titel
English in Elementary Schools
Untertitel
Research and Implications on Minority and Majority Language Children's Reading and Writing Skills in Regular and Bilingual Programs
Autor
EAN
9783823302520
Format
E-Book (epub)
Hersteller
Veröffentlichung
11.01.2021
Digitaler Kopierschutz
Wasserzeichen
Dateigrösse
27.33 MB
Anzahl Seiten
208
Unerwartete Verzögerung
Ups, ein Fehler ist aufgetreten. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.