This textbook gives a clear and comprehensive overview of the process of strategic marketing planning. The authors provide a systematic framework that helps to structure the vast and complex marketing knowledge, thus making it more accessible and easier to use for strategic marketing planning. Many short case reports and examples serve to illustrate the key aspects of the marketing planning process.

Contents The information basis of marketing planning Market-oriented corporate planning Market-oriented business unit planning Planning the marketing mix Marketing implementation and management control

The authors Prof. Dr. Torsten Tomczak is Director of the Institute for Customer Insight at the University of St. Gallen (ICI-HSG) and Professor of Marketing at the University of St. Gallen. Prof. Dr. Sven Reinecke is Director of the Institute of Marketing at the University of St. Gallen (IfM-HSG).Prof. Dr. Alfred Kuss is Professor (em.) at the Marketing Department of Freie Universität Berlin.



Vorwort
Ein bewährtes Gerüst zur Marketingplanung

Autorentext

Prof. Dr. Torsten Tomczak is Director of the Institute for Customer Insight at the University of St. Gallen (ICI-HSG) and Professor of Marketing at the University of St. Gallen. Prof. Dr. Sven Reinecke is Director of the Institute of Marketing at the University of St. Gallen (IfM-HSG). Prof. Dr. Alfred Kuss is Professor (em.) at the Marketing Department of Freie Universität Berlin.



Zusammenfassung
Dieses Lehrbuch fuhrt in verstandlicher, systematischer und knapper Form in die Problemfelder der Marketingplanung ein. Sowohl die Marketingplanung auf der Unternehmens- und Geschaftsfeldebene als auch die Planung des Marketing-Mix werden behandelt. Mit Hilfe von zahlreichen kurzen Fallbeispielen werden wesentliche Aspekte des Inhaltes veranschaulicht.Die Autoren haben in der 7. Auflage alle Kapitel uberarbeitet und diverse neue Praxisbeispiele aufgenommen. Bei der Markenfuhrung wurden einige Grundlagen erganzt.

Inhalt
Introduction.- The information basis of marketing planning.- Market-oriented corporate planning.- Market-oriented business unit planning.- Planning the marketing mix.- Marketing implementation and management control.
Titel
Strategic Marketing
Untertitel
Market-Oriented Corporate and Business Unit Planning
EAN
9783658184179
ISBN
978-3-658-18417-9
Format
E-Book (pdf)
Herausgeber
Veröffentlichung
15.09.2017
Digitaler Kopierschutz
Wasserzeichen
Dateigrösse
8.57 MB
Anzahl Seiten
253
Jahr
2017
Untertitel
Englisch